W zabytkowym budynku przy ulicy Zwierzynieckiej 20 działa PSNC Future Labs. Inspiruje nas zwyczajne życie i lokalne problemy. Na co dzień ogarniamy coworking, udostępniamy laboratoria i poszukujemy finansowania, ale prawdziwa magia to łączenie kropek, a to dzieje się na wydarzeniach. Wszystko co robimy – nasze usługi, projekty, wydarzenia – robimy z myślą o wzmacnianiu ludzi i organizacji spoza naszego kręgu w realizacji ich pomysłów i rozwiązywaniu lokalnych problemów.
Wspieramy zespoły PCSS w identyfikowaniu wartości dodanej w projektach oraz w poszukiwaniu pracowników i partnerów. W warunkach ciągłego niedoczasu nie ma możliwości wyjścia poza projektowe minimum. Dlatego we współpracy z pierwszymi liderami zespołów PCSS testujemy obecnie wewnętrzną usługę wsparcia w poszukiwaniu partnerów i/lub pracowników (np. poprzez hakatony i społeczność coworking), w tym głównie partnerów dziedzinowych i biznesowych, którzy mogliby podjąć się analizy rynku oraz wprowadzenia wyników projektu na rynek.
Żywe laboratoria Future Labs to nie tylko budynek na Zwierzynieckiej. To przestrzeń rozwojowa, łącząca naszych partnerów społecznych i biznesowych, którzy podzielają potrzebę udostępniania innym swoich fizycznych przestrzeni, kompetencji lub danych. Cały czas dołączamy kolejnych partnerów społecznych oraz dostawców technologii. Aktualizujemy regulamin Future Labs i podpisujemy kolejne partnerstwa z lokalnymi organizacjami, gdzie do Starego ZOO, PAŻP i Urzędu Miasta dołączają Akademia Muzyczna czy Lab 150. Tymczasem do budynku PSNC Future Labs zapraszamy kolejnych dostawców technologii, robotów, z którymi wspólnie uruchamiamy nowe demonstratory. Aktualnie przygotowujemy demonstrator digital twin w przestrzeni Industry 4.0 na trzecim piętrze, gdzie będzie można zobaczyć w 2D i VR wirtualną fabrykę wraz z nowymi komponentami AI i rozpoznawania obrazu, nad jakimi zespoły PCSS pracują w 3 niezależnych projektach.
Do podejmowanych wyzwań podchodzimy z cierpliwością, ale też determinacją. Współpracujący z nami pasjonaci i wolontariusze nie zawsze mogą poświęcić na współpracę więcej niż kilka godzin tygodniowo. Aby jak najlepiej wykorzystać ten czas, korzystamy z wszystkich dostępnych serwisów komunikacyjnych – Miro, Confluence, OnlyOffice, drive, Jira, Mattermost, Trello, czasami też Signal czy Lucidchart. Coraz częściej widzimy, że nasza rola sprowadza się do łączenia kropek, tj. do sprawnego identyfikowania potrzeb i koordynowania współpracy osób i podmiotów w naszym otoczeniu. Nie dałoby się tego zrobić bez dziesiątek spotkań i litrów kawy. Dlatego oprócz comiesięcznych Drzwi Otwartych dla każdego, uruchomiliśmy tematyczne Łączymy Kropki, na które zapraszamy tylko wybrane firmy i osoby.