Nowe funkcjonalności BIP Rady Miasta Poznania

Nowe funkcjonalności BIP Rady Miasta Poznania

Gruntowne odświeżenie Biuletynu Informacji Publicznej Rady Miasta Poznania, możliwe było dzięki ścisłej współpracy, konsultacjom i dokładnej analizie potrzeb użytkowników, przygotowanej przez Biuro Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa UMP przy współpracy z Wydziałem Informatyki oraz Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego.

Jednym z głównych motywów i uzasadnieniem potrzeby wprowadzenia zmian było nieustanne dążenie Biura Rady Miasta do realizacji celu „cyfrowego miasta”. Zaprojektowana przez programistów z PCSS zaktualizowana wyszukiwarka uchwał Rady Miasta Poznania na podstawie danych przygotowanych przez Wydział Informatyki UMP w swoich możliwościach może dorównywać najpopularniejszym usługom tego typu oferowanym na rynku komercyjnym. Oprócz uproszczonych parametrów przeszukiwania bazy danych, liczącej obecnie ponad 9000 pozycji, wyszukiwarka w poszukiwaniu zapytań klientów analizuje teraz także treść aktów prawnych, uzasadnień do nich, a nawet załączników. To może znacznie ułatwić korzystanie z BIP mieszkańcom, którzy przykładowo za pomocą wyrazu „grill” będą mogli znaleźć obowiązujące regulacje dotyczące miejsc przeznaczonych do legalnego grillowania w Poznaniu. Zmiany w wyszukiwarce dotyczyć będą wszystkich uchwał, które zostaną wprowadzone po 21 sierpnia 2023 roku.

Gruntownie odświeżony Biuletyn Informacji Publicznej Rady Miasta Poznania, dostępny pod linkiem: https://bip.poznan.pl/rada-miasta, to także nowa nawigacja, która uwzględnia wszystkie obszary działania Rady Miasta Poznania.

Wspólnie z Biurem Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa UMP Biuro Rady Miasta wypracowało wiele innowacyjnych rozwiązań, które poprawiają czytelność zarówno w warstwie wizualnej, jak i programistycznej, kluczowej dla urządzeń i oprogramowań ułatwiających dostęp do witryny osobom z niepełnosprawnościami np. słuchu czy wzroku.