Projekt SOULSS: „Naucz się uczyć”

Projekt SOULSS: „Naucz się uczyć”

Czas pandemii, lockdownów i przymusowego nauczania zdalnego wyraźnie pokazał, że istnieje duża luka w umiejętnościach cyfrowych nauczycieli nie tylko w Polsce, lecz także na całym świecie. PCSS stale podejmuje działania mające na celu wypełnienie tej luki, o czym najlepiej świadczy udział poznańskiego Centrum w kolejnym już projekcie dotyczącym kompetencji ICT.

Rozwijając i dostosowując rezultaty nagradzanego projektu Up2U – „Up to University”, realizowany jest w PCSS projekt „SOULSS – Scaffolding Online – University Learning Support Systems”. Jest on skierowany głównie do nauczycieli szkół wyższych i ma im pomóc przejść do kolejnych etapów na drodze do cyfrowej transformacji uczelni. W ramach projektu powstaje m.in. wielonarzędziowa platforma edukacyjna utrzymywana na infrastrukturze PaaS PCSS oraz zestaw szkoleń składający się z pięciu wzajemnie uzupełniających się jednostek.

Opracowany program zostanie pilotażowo uruchomiony na uniwersytetach w krajach partnerskich, a działania, rezultaty i doświadczenia z projektu SOULSS zostaną wykorzystane w szeregu publikacji naukowych. PCSS w projekcie odpowiedzialne jest przede wszystkim za dostarczenie i utrzymanie platformy edukacyjnej oraz zapewnienie pełnego wsparcia partnerom i uczestnikom podczas aktywności pilotażowych.

Trzy główne cele tego projektu to budowanie zdolności nauczycieli do stosowania zasad Universal Learning Design (UDL) w celu wdrażania nauczania włączającego, wdrażania małych interwencji wcześnie i na czas, aby zapobiec porzucaniu nauki oraz projektowania i dostarczania optymalnych instrukcji hybrydowych, które znajdują elastyczną równowagę wykorzystującą względne mocne strony różnych sposobów przekazywania wiedzy

Karolina Dostatnia
Dział Analityki i Semantyki Danych, PCSS