ZP: PN 202/07 Spektrometry
Rodzaj zamówienia: dostawa
Data wprowadzenia: 02 listopada 2007
Kwota przetargu: powyżej kwoty wymienionej w art. 11 ust. 8

 

Instytut Chemii Bioorganicznej PAN
ul.Noskowskiego 12/14, 61-704 Poznań
NIP: 777-00-02-062
REGON: 000849327
tel: (+48 61) 852-25-09
email: zampub@ibch.poznan.pl
(Osoba kontaktowa: Katarzyna Wielentejczyk)

ogłasza

przetarg nieograniczony

na:

Przedmiotem zamówienia jest : dostawa i instalacja systemu GC-TOF; dostawa i instalacja systemu LC-MS oraz upgrade działającego systemu MS typu MALDI-TOF oraz dostawa i instalacja automatycznego ekstraktora próbek z materiału roślinnego, do miejsca wskazanego przez Zamawiającego, według warunków technicznych zawartych w 4 części SIWZ.


Wymagany termin wykonania zamówienia: Max. do 30 kwietnia 2008 r. od daty zawarcia umowy przez Strony

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można również odebrać w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 205 lub za pobraniem pocztowym.

wersja elektroniczna specyfikacji:

Oferty należy składać do dnia: 12 grudnia 2007 do godz. 10:00 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 205


Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie zamawiającego w dniu: 12 grudnia 2007 o godz. 10:15 w pokoju nr 17c


W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający następujące warunki:
Warunki uczestnictwa w postępowaniu określone są w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, (Dz.U.04.164.1163) i aktach wykonawczych do ustawy oraz w niniejszej SIWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją bez zastrzeżeń w całości warunków określonych
w SIWZ, jako wyłącznej podstawy postępowania. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich postanowień SIWZ.
Zamawiający dokona oceny spełniania poniższych warunków na podstawie złożonych wraz z ofertą wymaganych oświadczeń lub dokumentów, według kryterium „spełnia” lub „nie spełnia”.
Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia kserokopii dokumentów określonych w punkcie 1.5.2
i 1.5.3 SIWZ, pod warunkiem poświadczenia przez osobę uprawnioną do złożenia oferty ich zgodności z oryginałem. Za zgodność z oryginałem powinna być potwierdzona każda strona kserokopii zawierająca jakąkolwiek treść.
Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia podanych przez Wykonawcę informacji.
Warunki, jakie muszą spełniać wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia
a)wykonawca musi złożyć wypełniony i podpisany formularz ofertowy (lub, jeżeli wykonawca nie skorzysta z formularza ofertowego, jego oferta musi zawierać wszystkie oświadczenia zawarte w formularzu ofertowym) wraz z kalkulacją cenową i specyfikacją parametrów technicznych, stanowiącą załącznik nr 1 do oferty (wyjaśnienie: w przypadku złożenia oferty równoważnej wykonawca musi złożyć szczegółową specyfikację parametrów technicznych oferowanego przedmiotu zamówienia, z wyszczególnieniem elementów innych (równoważnych) niż wymagane przez Zamawiającego - np. poprzez pogrubienie lub podkreślenie proponowanego sprzętu równoważnego). Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia specyfikacji parametrów technicznych w języku angielskim. Zamawiający wymaga, aby ww. załącznik był dostarczony w formie papierowej oraz w postaci elektronicznej (DOC, PDF lub HTML), np. na płycie CD-ROM oznaczonej nazwą Wykonawcy, oraz z szczegółowymi warunkami gwarancji i serwisu stanowiącymi załącznik
nr 6 do oferty
b)wykonawca musi złożyć oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 prawa zamówień publicznych, zgodnie z załącznikiem nr 2 do oferty,
c)wykonawca musi spełniać warunki określone w art. 22 prawa zamówień publicznych,
w związku z tym wykonawca zobowiązany jest do:
–złożenia oświadczenia zgodnie z załącznikiem nr 3 do oferty,
–złożenia dokumentów o których mowa w pkt. 1.5.2 SIWZ,
d)w celu potwierdzenia niezbędnej wiedzy i doświadczenia wykonawca musi złożyć wykaz dostaw – zgodnie z par. 1 ust. 2 pkt. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia
19 maja 2006r. (Dz.U.06.87.605); ze względu na wielkość zamówienia Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że wykonał dostawy odpowiadające rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia:
-dla części (zadania) 1 i 2 - wykaz minimum 3 przeprowadzonych w ciągu ostatnich 3 lat dostaw spektrometrów masowych, w tym przynajmniej jednego identycznego z przedmiotem zamówienia (nie dotyczy systemu HPLC
i akcesoriów) o wartości nie mniejszej niż 1 000 000 zł. (słownie: jeden milion złotych)
-dla części (zadania)3 - wykaz minimum 3 przeprowadzonych w ciągu ostatnich 3 lat dostaw automatycznych ekstraktorów próbek z materiału roślinnego, w tym przynajmniej jednego identycznego z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 800 000 zł. (słownie: osiemset tysięcy złotych)
w przypadku złożenia oferty przez konsorcjum wymagane jest złożenie takiego wykazu przez każdego z członków konsorcjum, natomiast Zamawiający oceniał będzie powyższy wykaz dostaw łącznie – załącznik nr 4 do oferty,
e)w przypadku jeżeli wykonawca zamierza powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom zobowiązany jest do wskazania w ofercie jaką część zamówienia będą oni wykonywać, zgodnie z art. 36 ust. 4 Prawa zamówień publicznych – załącznik nr 5 do oferty.
Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu
a)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert,
b)w przypadku, gdy Wykonawca prowadzi działalność w formie spółki z o.o., a wartość przedstawionej oferty przekracza dwukrotność wysokości kapitału zakładowego, Wykonawca jest zobowiązany złożyć odpis uchwały wspólników, z której wynika upoważnienie reprezentantów spółki do rozporządzania prawami i zaciągania zobowiązań o wartości dwukrotnie przewyższającej wysokość kapitału zakładowego (względnie upoważnienie
w przedmiocie złożenia oferty) lub odpis umowy spółki w celu wykazania, że w umowie zawarto zapis, z którego takie upoważnienie wynika, zgodnie z art. 230 kodeksu spółek handlowych (Dz.U.00.94.1037),
c)w przypadku złożenia oferty przez podmioty występujące wspólnie (spółka cywilna, konsorcjum), podmioty te są zobowiązane do wskazania pełnomocnika uprawnionego do złożenia oferty oraz podpisania umowy z Zamawiającym (stosowne pełnomocnictwa należy załączyć), a także złożenia zapewnienia, że za wykonanie umowy będą odpowiadać solidarnie i że przed podpisaniem umowy z Zamawiającym zawrą umowę regulującą ich współpracę; ponadto każdy z podmiotów działających wspólnie obowiązany jest przedstawić dokumenty,
o których mowa w pkt. 1.5.1 lit. b – d) oraz pkt. 1.5.2 lit. a), b) – o ile jest sp. z o.o. i lit. e) – h),
d)zgodnie z pkt. 1.5.1 lit. d) załączenie dokumentów potwierdzających, że dostawy te zostały należycie wykonane (np. referencje, protokoły odbioru),
e)wykonawca załączy aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
f)wykonawca załączy aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
g)wykonawca załączy aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego
i właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
h)wykonawca musi załączyć pełnomocnictwo osoby podpisującej ofertę, jeśli umocowanie tej osoby (osób) nie wynika z dokumentów określonych w pkt. 1.5.2 lit. a) – c); dla pełnomocnictwa tego, zgodnie art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635) nie jest wymagane uiszczenie opłaty.
Fakultatywne dokumenty
W celu usprawnienia przeprowadzenia postępowania Zamawiający oczekuje fakultatywnie
od wykonawcy dołączenia do oferty następujących dokumentów:
a)zaparafowanego projektu umowy, zawartego w 3 części SIWZ,
b)dowodu wniesienia wadium, zgodnie z punktem 1.7 SIWZ.

W celu potwierdzenia spełniania warunków, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia niżej wymienionych oświadczeń i dokumentów:

Kryteria oceny ofert:
cena waga – 80
gwarancja i serwis waga – 20

Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium: dla części (zadania) 1 – 24 000,00 zł. dla części (zadania) 2 – 44 000,00 zł dla części (zadania) 3 – 4 600,00 zł zł

Termin związania ofertą wynosi 60 dni od dnia upływu terminu składania ofert.

Dopuszcza się składanie ofert częściowych:
część (zadanie) 1 - dostawa i instalacja systemu GC-TOF
część (zadanie) 2 - dostawa i instalacja systemu LC-MS oraz upgrade działającego systemu MS
typu MALDI-TOF
część (zadanie) 3 - dostawa i instalacja automatycznego ekstraktora próbek z materiału roślinnego

Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje możliwości przeprowadzenia aukcji elektronicznej .

Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej.

Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp.

Zamawiający nie przewiduje możliwości ustanowienia dynamicznego systemu zakupów .


Ogłoszenie o zamówieniu publicznym zostało zamieszczone w Urzędzie Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 02/11/2007 pod numerem 2007-088040


Klauzula informacyjna dla osób ubiegających się o zamówienia publiczne. (pdf)