ZP: PN 372 - obsługa bankowa 2
Rodzaj zamówienia: usługi
Data wprowadzenia: 27 marca 2014
Kwota przetargu: poniżej kwoty wymienionej w art. 11 ust. 8

 

Instytut Chemii Bioorganicznej PAN
ul.Noskowskiego 12/14, 61-704 Poznań
NIP: 777-00-02-062
REGON: 000849327

ogłasza

przetarg nieograniczony

na:

Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie obsługi bankowej kont Zamawiającego.
Część zamówienia dotyczy również realizacji projektów współfinansowanych przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego.
Informacje ogólne
Zamawiający podaje skalę wykorzystywanych na dzień 31 grudnia 2013r. produktów i usług bankowych:
a) przeciętna miesięczna ilość przelewów krajowych wykonywanych elektronicznie - około 5.060 szt.
- ELIXIR - ok. 5.000 szt.
- SORBNET - ok. 60 szt.
b) przeciętna miesięczna ilość przelewów zagranicznych wykonywanych elektronicznie - ok. 60 szt.
c) wartość oraz ilość wpłat i wypłat gotówkowych:
- wartość wpłat i wypłat łącznie około 840.000 zł (rocznie)
- wpłaty miesięcznie - 5 szt. o łącznej wartości około 20.000 zł.
- wypłaty miesięcznie - 8 szt. o łącznej wartości około 50.000 zł.
- wypłaty dewizowe około 60 szt. miesięcznie, w tym, między innymi :
- ok. 10.000 euro miesięcznie
- ok. 1.000 $ miesięcznie
- ok. 5.000 GBP miesięcznie
- wpłaty dewizowe około 10 szt. miesięcznie w tym, między innymi:
- ok. 2.000 euro miesięcznie
- ok. 500 $ miesięcznie
- ok. 800 GBP miesięcznie
d) średnia roczna wartość środków utrzymywanych dotychczas na rachunkach bieżących:
- rachunki bieżące - ok. 40 mln zł,
- rachunki walutowe - 1 mln euro
e) liczba wydanych kart płatniczych/debetowych z indywidualnym limitem wydatków - 8 szt.
f) liczba rachunków prowadzonych przez Zamawiającego w PLN (w tym pomocniczych) i walutowych:
- liczba rachunków w PLN - 3
- liczba rachunków pomocniczych w PLN - 105
- liczba rachunków walutowych - 10
Dane dotyczące liczby i wartości operacji bankowych opracowane zostały na podstawie danych historycznych za ostatnich 12 miesięcy dla przedstawienia ogólnych potrzeb Zamawiającego.
Wymagania szczegółowe
Przy realizacji usług objętych niniejszym postępowaniem Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
1. W przypadku usług ogólnych:
- otwierania bieżących rachunków bankowych Zamawiającego w PLN i w walutach obcych (w szczególności w euro, dolarach amerykańskich), rachunków pomocniczych i wyodrębnionych funduszy celowych - w ilości wynikającej z bieżących potrzeb Zamawiającego - bez opłat;
- prowadzenia bieżących rachunków bankowych Zamawiającego w PLN i w walutach obcych (w szczególności w euro, dolarach amerykańskich), rachunków pomocniczych i wyodrębnionych funduszy celowych - w ilości wynikającej z bieżących potrzeb Zamawiającego - bez opłat;
- otwierania, prowadzenia i zamykania rachunków bankowych w PLN i w walutach obcych, służących do realizacji konkretnych projektów, które są zamykane po ich zakończeniu i rozliczeniu (z możliwością wglądu do rachunków zamkniętych) - bez opłat;
- możliwość otwierania dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w trakcie związania zamówieniem, na warunkach zadeklarowanych w ofercie - bez opłat;
- możliwość zakładania lokat overnight lub terminowych na warunkach negocjowanych z Zamawiającym;
- księgowanie, w tym samym dniu, obciążenia rachunku Zamawiającego z tytułu dyspozycji poleceń przelewu, jeżeli przekazano te dyspozycje Wykonawcy najpóźniej do godziny 15:00, i to zarówno dla zleceń w walucie PLN i w walutach obcych - bez opłat;
- wydawanie i obsługa kart płatniczych/debetowych z indywidualnym limitem wydatków (min 18 szt.);
- Wykonawca wystawi, na żądanie Zamawiającego, gwarancje bankowe, informację o zdolności kredytowej Zamawiającego, bądź zaświadczenie o płynności finansowej Zamawiającego (ewentualne wystawienie gwarancji bankowej będzie następowało np. w przypadku uczestnictwa przez Zamawiającego w postępowaniach przetargowych, pod warunkiem posiadania przez Zamawiającego odpowiedniej zdolności kredytowej, akceptacji przez Bank zabezpieczeń takiej gwarancji na wypadek braku spłaty, ustaleniu prowizji i opłat należnych Bankowi z tytułu wystawienia gwarancji i nastąpi to na podstawie odrębnej umowy)
- Wykonawca wyznaczy doradcę do kontaktów z Zamawiającym, doradztwo prowadzone będzie w godzinach pracy Wykonawcy (Zamawiający nie ingeruje w ilość doradców (opiekunów), ważne żeby podczas nieobecności głównego doradcy (opiekuna), Wykonawca wyznaczył zastępczego doradcę (opiekuna) odpowiedzialnego za obsługę Zamawiającego ) - bez opłat;
- przyjmowanie wpłat gotówkowych - bez opłat;
- dokonywanie wypłat gotówkowych- bez opłat.
2. W przypadku bankowości elektronicznej Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
- zapewnienia dostępu do elektronicznego systemu bankowego wraz z dostarczeniem i zainstalowaniem niezbędnego oprogramowania klienckiego i urządzeń dostępu na wskazanej ilości stanowisk (od 2 do 20 stanowisk) przez 24h - bez opłat;
- zapewnienia prostego i automatycznego importu zleceń płatniczych (np. przelewy krajowe i zagraniczne) do systemu banku - bez opłat;
- zapewnienia możliwości zarządzania informacjami otrzymanymi z banku bezpośrednio w systemie finansowo-księgowym - bez opłat;
- oprogramowanie klienckie nie może przechowywać, przetwarzać ani udostępniać żadnych danych poza trwającą sesję łączności z Bankiem.
- zainstalowany system nie będzie generował dodatkowych kosztów telekomunikacyjnych., połączenie będzie odbywać się drogą szyfrowanego połączenia internetowego, z użyciem certyfikatów elektronicznych oraz osobistej kontroli dostępu każdego uprawnionego przez Zamawiającego użytkownika, zabezpieczonej kodem PIN, a w przypadku zatwierdzenia operacji opartej o karty elektroniczne, tokeny lub urządzenia biometryczne.
- w przypadku awarii elektronicznego systemu bankowego Wykonawca zobowiązuje się do przyjmowania zleceń w wersji papierowej ( w siedzibie Wykonawcy lub telefonicznie - bez opłat )
- za skutki wejścia do systemu osób nieuprawnionych odpowiedzialność ponosi Wykonawca
- przekazywanie i instalowanie wersji aktualizujących w okresie trwania umowy oraz świadczenie serwisy oprogramowania bez pobierania dodatkowych opłat;
- przeszkolenie niezbędnej ilości osób, wskazanej przez Zamawiającego, do pracy w systemie bankowości internetowej - bez opłat;
- elektroniczny dostęp do pełnej informacji o wszystkich rachunkach Zamawiającego i ich obrotach - bez opłat;
- przegląd przez Zamawiającego historii operacji (w pełnym rozbiciu analitycznym) oraz przegląd operacji bieżąco rejestrowanych na rachunkach Zamawiającego - bez opłat;
- tworzenie raportów na podstawie posiadanych przez Zmawiającego danych i możliwość ich wydruku - bez opłat;
- nieograniczona możliwość elektronicznego pobierania wyciągów z rachunków bankowych - bez opłat;
- nieograniczona możliwość pobierania wyciągów z rachunków bankowych Zamawiającego w formacie MT940 - bez opłat;
- możliwość wycofywania przez Zamawiającego operacji wykonania przelewów drogą elektroniczną z datą realizacji w przód - przy czym polecenie takie musi zostać Wykonawcy zgłoszone nie później niż w dniu poprzedzającym dzień realizacji przelewu;
- opłaty od przelewów elektronicznych w tym samych banku - bez opłat;
- realizacja poleceń przelewów składanych w formie elektronicznej, w PLN i w walutach obcych, w tym również na rachunki w innych bankach krajowych i zagranicznych, i to w tym samym dniu roboczym, z możliwością sprawdzenia aktualnego stanu rachunku bankowego;
- realizacja poleceń przelewów elektronicznych pomiędzy rachunkami Zamawiającego, prowadzonymi przez Wykonawcę - bez opłat;
- zapewnienie przez Wykonawcę stałej telefonicznej i mailowej, tj. w dni robocze co najmniej w godzinach 8:00-17:00 konsultacji i informacji o bankowości elektronicznej dotyczącej rachunków Zamawiającego, np. poprzez udzielanie informacji o stanie rachunku, operacjach na rachunku, stałą obserwację obrotów, czy stanu środków na rachunkach Zamawiającego;
- umożliwianie Zamawiającemu drogą elektroniczną przeglądu tabeli prowizji i opłat, tabeli oddziałów, bieżących informacji o kursach walut, stawkach WIBOR, z możliwością ich wydruku - bez opłat;
- zapewnienie, że w dniu uznania rachunku Zamawiającego jakąkolwiek kwotą środków, kwota ta zwiększy saldo środków do wypłaty oraz powiększy saldo, od którego naliczane będą odsetki;
- możliwość wglądu w historię rachunków z możliwością wydruku potwierdzeń przez okres min 2 lat po wygaśnięciu umowy, dla minimum dwóch upoważnionych pracowników Zamawiającego - bez opłat.


Wymagany termin wykonania zamówienia: 48 miesięcy od 01.06.2014r.

wersja elektroniczna specyfikacji:

Korespondencja z wykonawcami:

Oferty należy składać do dnia: 07 kwietnia 2014 do godz. 09:00 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 16 bud C

zmiany w terminie składania ofert

  • zmiana dotyczy:
    • nowy termin składania ofert: 07 kwietnia 2014 09:00 (poprzedni termin: 04 kwietnia 2014 10:00)
    • opis zmian: Termin składania ofert ulega zmianie tj, oferta musi wpłynąć najpóźniej do dnia 07 kwietnia 2014r.
      do godz. 09:00.

Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie zamawiającego w dniu: 07 kwietnia 2014 o godz. 09:15 w pokoju nr 17 bud C

zmiany w terminie otwarcia ofert

  • nowy termin otwarcia ofert: 07 kwietnia 2014 09:15 (poprzedni termin: 04 kwietnia 2014 10:15)

W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający następujące warunki:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. Spełniają warunki, dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. - Prawo bankowe (t.j. z 2012r., poz. 1376 z późniejszymi zmianami)
b) posiadania wiedzy i doświadczenia,
Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie usługi polegające na usłudze objętej przedmiotem zamówienia tj. na obsłudze bankowej jednostki sektora finansów publicznych o rocznej średniej wartości środków utrzymywanych na rachunkach bieżących min 20 mln PLN każda
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże dostęp do oddziału lub filii banku Wykonawcy w obrębie maksymalnie 1,5 km od głównej siedziby Zamawiającego, znajdującej się w Poznaniu, przy
ul. Noskowskiego 12/14 z bezpłatnym miejscem parkingowym na czas obsługi bankowej dla samochodu służbowego Zamawiającego,
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
2. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania, na podstawie art. 24 Pzp.
Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w punkcie I .6 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacja zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w punkcie I .6 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.

W celu potwierdzenia spełniania warunków, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia niżej wymienionych oświadczeń i dokumentów:
W celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w punkcie I.5 SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia niżej wymienionych oświadczeń i dokumentów, tj.:
a) oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z pkt. 1 załącznika nr 2 do oferty
b) w celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, przedstawi on Zamawiającemu:
zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego wydane na podstawie art. 36 i następne ustawy z dnia 28.08.1997r. - Prawo bankowe (t.j., Dz.U. z 2012r., poz. 1376 z późniejszymi zmianami)
c) w celu potwierdzenia posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług polegających na obsłudze bankowej jednostki sektora finansów publicznych, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, dwóch usług o rocznej średniej wartości środków utrzymywanych na rachunkach bieżących min 20 mln PLN każda, przedmiotu, daty wykonania i odbiorcy, oraz załączeniem dokumentu (np. referencje, protokół odbioru) potwierdzającego, że ta usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do oferty.
d) w celu potwierdzenia potencjału technicznego Wykonawca załączy do oferty oświadczenie - stanowiące załącznik nr 4 do oferty - o spełnianiu niżej wymienionych warunków:
dostępu do oddziału lub filii banku Wykonawcy w obrębie maksymalnie 1,5 km od głównej siedziby Zamawiającego, znajdującej się w Poznaniu, przy ul. Noskowskiego 12/14 z bezpłatnym miejscem parkingowym na czas obsługi bankowej dla samochodu służbowego,
6.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy z przyczyn, o których mowa w art. 24 Pzp, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z pkt.2 załącznika nr 2 do oferty.
b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
c) listę podmiotów należących do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt.5 ustawy Pzp albo informację o tym, że nie należy się do tej grupy kapitałowej - treść stosownego oświadczenia znajduje się w załączniku nr 3 do oferty.
W przypadku Wykonawcy, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się przepisy § 4 ust.1 pkt.1 i ust.2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013r., poz.231), Wykonawca zobowiązany jest do złożenia niżej wymienionych oświadczeń i dokumentów, potwierdzających odpowiednio, iż:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt. 6.3 lub 6.2.b), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym także wskazuje się osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio w kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
W przypadku składania jednej oferty przez podmioty występujące wspólnie (spółka cywilna, konsorcjum) oferta musi spełniać następujące wymagania:
a) w odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, każdy z Wykonawców występujących wspólnie, oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy PZP tzn. zobowiązany jest przedstawić oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt. I.6.1 i I.6.2,
b) warunki dotyczące: posiadania wiedzy i doświadczenia, dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a także sytuacji ekonomicznej i finansowej łącznie muszą spełniać wymagane od Wykonawców warunki,
c) do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający, że za wykonanie umowy wszyscy Wykonawcy będą odpowiadać solidarnie,
d) wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika uprawnionego do złożenia oferty albo do złożenia oferty i zawarcia umowy z Zamawiającym (stosowne dokumenty należy załączyć do oferty),
e) wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych.
W przypadku jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom zobowiązany jest, zgodnie z art. 36 ust. 4 Pzp, do wskazania w ofercie jaką część zamówienia będą oni wykonywać.
W przypadku, gdy dokumenty o których mowa w punkcie I.6 ust. od 1 do 6 SIWZ złożone będą przez osobę, której umocowanie nie wynika z oświadczenia i dokumentów określonych w pkt. I.6.2 lit. b) lub I.6.3 lub I.6.4 do oferty należy załączyć pełnomocnictwo, w oryginale lub notarialnie poświadczonym odpisie, osoby podpisującej ofertę.
Dokumenty fakultatywne:
W celu usprawnienia przeprowadzenia postępowania Zamawiający oczekuje fakultatywnie od Wykonawcy dołączenia do oferty następujących dokumentów:
- zaparafowanego projektu istotnych postanowień umownych, zawartego w III części SIWZ

Kryteria oceny ofert:
1.oprocentowanie środków pieniężnych w PLN na rachunkach Zamawiającego (rocznie) - 20
2.oprocentowanie środków pieniężnych w WALUCIE na rachunkach Zamawiającego (rocznie) - 10
3.wysokość opłaty od przelewów elektronicznych krajowych ELIXIR do innych banków (za każdy przelew) - 20
4.wysokość opłaty od przelewów elektronicznych krajowych SORBNET do innych banków
(za każdy przelew) - 10
5.wysokość opłaty od przelewów elektronicznych zagranicznych (za każdy przelew) - 30
6.roczne użytkowanie (wydanie i użytkowanie) karty płatniczej z indywidualnym limitem
wydatków - 10
RAZEM: waga 100

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert.

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje możliwości przeprowadzenia aukcji elektronicznej .

Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej.

Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp.

Zamawiający nie przewiduje możliwości ustanowienia dynamicznego systemu zakupów .


Ogłoszenie o zamówieniu publicznym zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 27/03/2014 pod numerem 105324-2014


Klauzula informacyjna dla osób ubiegających się o zamówienia publiczne. (pdf)