ZP: PN 241/09 obsługa bankowa |
Rodzaj zamówienia: usługi |
Data wprowadzenia: 21 grudnia 2009 |
Kwota przetargu: poniżej kwoty wymienionej w art. 11 ust. 8 |
Instytut Chemii Bioorganicznej PAN
ul.Noskowskiego 12/14, 61-704 Poznań
NIP: 777-00-02-062
REGON: 000849327
tel: (+48 61) 852-25-09
email: zampub@ibch.poznan.pl
(Osoba kontaktowa: Katarzyna Wielentejczyk)
ogłasza
przetarg nieograniczony
na:
Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie obsługi bankowej kont Zamawiającego.3.1. Informacje ogólne
Zamawiający podaje skalę wykorzystywanych na dzień 1 września 2009r. produktów i usług bankowych:
a) przeciętna miesięczna ilość przelewów krajowych wykonywanych elektronicznie – 2.000
b) przeciętna miesięczna ilość przelewów krajowych wykonywanych w formie papierowej – 20
c) przeciętna miesięczna ilość przelewów papierowych z rachunku walutowego na rachunki pracownicze (wynagrodzenia) - 150
d) przeciętna miesięczna ilość przelewów zagranicznych wykonywanych w formie papierowej - 30
e) wartość oraz ilość wpłat i wypłat gotówkowych:
- wartość wpłat i wypłat łącznie 750.000 zł (rocznie)
- ilość wpłat – ok. 20.000 miesięcznie
- ilość wypłat – ok. 50.000 miesięcznie
- ilość wypłat dewizowych – ok. 10.000 euro miesięcznie
- ok. 1.000 $ miesięcznie
e) liczba wydanych blankietów czekowych – ok. 90 rocznie
f) średnia wartość środków utrzymywanych dotychczas na rachunkach (bieżących i lokatach):
- rachunki bieżące – ok. 37 mln zł,
- lokaty – ok. 20 mln zł.
- rachunki walutowe – 4 mln euro
- 72.000 $
g) liczba wydanych kart płatniczych VISA BUSINESS z indywidualnym limitem wydatków – 6 szt.
h) liczba rachunków prowadzonych przez Zamawiającego w PLN (w tym pomocniczych)
i walutowych:
- liczba rachunków w PLN – 3
- liczba rachunków pomocniczych w PLN – 21
- liczba rachunków walutowych – 39
Dane dotyczące liczby i wartości operacji bankowych opracowane zostały na podstawie danych historycznych za ostatnich 12 miesięcy i przewidywanych potrzeb Zamawiającego.
3.2. Wymagania szczegółowe
Przy realizacji usług objętych niniejszym postępowaniem Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
1. W przypadku usług ogólnych:
- otwierania bieżących rachunków bankowych Zamawiającego w PLN i w walutach obcych
(w szczególności w euro, dolarach amerykańskich), rachunków pomocniczych i wyodrębnionych funduszy celowych – w ilości wynikającej z bieżących potrzeb Zamawiającego – bez opłat
- prowadzenia bieżących rachunków bankowych Zamawiającego w PLN i w walutach obcych
(w szczególności w euro, dolarach amerykańskich), rachunków pomocniczych i wyodrębnionych funduszy celowych – w ilości wynikającej z bieżących potrzeb Zamawiającego;
- otwierania, prowadzenia i zamykania rachunków bankowych w PLN i w walutach obcych, służących do realizacji konkretnych projektów, które są zamykane po ich zakończeniu i rozliczeniu;
- zakładanie lokat overnight lub terminowych na warunkach negocjowanych z Zamawiającym
- możliwość otwierania dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w trakcie związania zamówieniem, na warunkach zadeklarowanych w ofercie;
- realizacja poleceń przelewów składanych w formie papierowej, w PLN i w walutach obcych,
w tym również na rachunki w innych bankach krajowych i zagranicznych;
- księgowanie, w tym samym dniu, obciążenia rachunku Zamawiającego z tytułu dyspozycji poleceń przelewu, jeżeli przekazano te dyspozycje Wykonawcy najpóźniej do godziny 15:00, i to zarówno dla zleceń w walucie PLN i w walutach obcych;
- wydawanie i obsługa kart płatniczych VISA BUSINESS z indywidualnym limitem wydatków (min 6 szt);
- Wykonawca wystawi, na żądanie Zamawiającego, gwarancje bankowe, informację o zdolności kredytowej Zamawiającego, bądź zaświadczenie o płynności finansowej Zamawiającego;
- Wykonawca wyznaczy jednego doradcę do kontaktów z Zamawiającym, doradztwo prowadzone będzie
w godzinach pracy Wykonawcy – bez opłat;
- wydawanie blankietów czeków gotówkowych;
- przyjmowanie wpłat gotówkowych;
- dokonywanie wypłat gotówkowych.
2. W przypadku bankowości elektronicznej Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
- zapewnienia dostępu do elektronicznego systemu bankowego wraz z dostarczeniem i zainstalowaniem niezbędnego oprogramowania klienckiego i urządzeń dostępu na wskazanej ilości stanowisk ( od 2 do 20 stanowisk) przez 24h;
- oprogramowanie klienckie nie może przechowywać, przetwarzać ani udostępniać żadnych danych poza trwającą sesję łączności z Bankiem.
- zainstalowany system nie będzie generował dodatkowych kosztów telekomunikacyjnych., połączenie będzie odbywać się drogą szyfrowanego połączenia internetowego, z użyciem certyfikatów elektronicznych oraz osobistej kontroli dostępu każdego uprawnionego przez Zamawiającego użytkownika, zabezpieczonej kodem PIN o długości minimum 6 znaków alfanumerycznych,
a w przypadku zatwierdzenia operacji opartej o karty elektroniczne, tokeny lub urządzenia biometryczne.
- w przypadku awarii elektronicznego systemu bankowego Wykonawca zobowiązuje się do przyjmowania zleceń w wersji papierowej ( w siedzibie Wykonawcy lub telefonicznie – bez opłat )
- za skutki wejścia do systemu osób nieuprawnionych odpowiedzialność ponosi Wykonawca
- przekazywanie i instalowanie wersji aktualizujących w okresie trwania umowy oraz świadczenie serwisy oprogramowania bez pobierania dodatkowych opłat;
- przeszkolenie niezbędnej ilości osób, wskazanej przez Zamawiającego, do pracy w systemie bankowości internetowej;
- umożliwienie Zamawiającemu dysponowania podpisem elektronicznym;
- elektroniczny dostęp do pełnej informacji o wszystkich rachunkach Zamawiającego i ich obrotach – bez opłat;
- przegląd przez Zamawiającego historii operacji (w pełnym rozbiciu analitycznym) oraz przegląd operacji bieżąco rejestrowanych na rachunkach Zamawiającego – bez opłat;
- tworzenie raportów na podstawie posiadanych przez Zmawiającego danych i możliwość ich wydruku – bez opłat;
- nieograniczona możliwość elektronicznego pobierania wyciągów z rachunków bankowych – bez opłat;
- możliwość wycofywania przez Zamawiającego operacji wykonania przelewów drogą elektroniczną z datą realizacji w przód – przy czym polecenie takie musi zostać Wykonawcy zgłoszone nie później niż w dniu poprzedzającym dzień realizacji przelewu;
- realizacja poleceń przelewów składanych w formie elektronicznej, w PLN i w walutach obcych,
w tym również na rachunki w innych bankach krajowych i zagranicznych, i to w tym samym dniu roboczym, z możliwością sprawdzenia aktualnego stanu rachunku bankowego;
- realizacja poleceń przelewów elektronicznych pomiędzy rachunkami Zamawiającego, prowadzonymi przez Wykonawcę – bez opłat;
- zapewnienie przez Wykonawcę stałej telefonicznej i mailowej, tj. w dni robocze co najmniej w godzinach 8:00-17:00 konsultacji i informacji o bankowości elektronicznej dotyczącej rachunków Zamawiającego, np. poprzez udzielanie informacji o stanie rachunku, operacjach na rachunku, stałą obserwację obrotów, czy stanu środków na rachunkach Zamawiającego;
- umożliwianie Zamawiającemu drogą elektroniczną przeglądu tabeli prowizji i opłat, tabeli oddziałów, bieżących informacji o kursach walut, stawkach WIBOR, z możliwością ich wydruku – bez opłat;
- zapewnienie, że w dniu uznania rachunku Zamawiającego jakąkolwiek kwotą środków, kwota ta zwiększy saldo środków do wypłaty oraz powiększy saldo, od którego naliczane będą odsetki, bądź sporządzane będą lokaty (np. overnight, lokaty krótko i długoterminowe);
uwaga: Wykonawca umożliwi wydawanie dyspozycji lokowania środków drogą telefoniczną lub elektroniczną przez upoważnionych pracowników Zamawiającego;
Wymagany termin wykonania zamówienia: 48 miesięcy od daty zawarcia umowy przez Strony
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można również odebrać w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 205 lub za pobraniem pocztowym.
wersja elektroniczna specyfikacji:
Korespondencja z wykonawcami:
Oferty należy składać do dnia: 31 grudnia 2009 do godz. 10:00 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 205
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie zamawiającego w dniu: 31 grudnia 2009 o godz. 10:15 w pokoju nr 17c
W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający
następujące warunki:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a) spełniają warunki Specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
b) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,
c) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; w szczególności wymaga się, aby Wykonawca posiadał uprawnienia do wykonywania czynności bankowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. - Prawo bankowe,
d) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia.
Wykonawca musi złożyć wypełniony i podpisany formularz ofertowy (lub, jeżeli Wykonawca nie skorzysta
z formularza ofertowego, jego oferta musi zawierać wszystkie oświadczenia zawarte w formularzu ofertowym).
Uwaga: W przypadku złożenia oferty równoważnej Wykonawca musi określić szczegółowe wymagania, zgodnie z załącznikiem nr 1 do oferty, z wyszczególnieniem wymagań innych (równoważnych) niż wymagane przez Zamawiającego (np. poprzez pogrubienie lub podkreślenie proponowanego równoważnego przedmiotu zamówienia).
Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
a) oświadczenia zgodnie z załącznikami nr 2 i 3 do oferty,
b) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert,
c) w celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, przedstawi on Zamawiającemu odpowiednio:
- zgodę Prezesa Narodowego Banku Polskiego, o której mowa w art. 73 ustawy z dnia 31 stycznia 1989r. – Prawo Bankowe (Dz.U.89.4.21, z późn. zm.; straciła moc z dniem 1 stycznia 1998r.) lub
- zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego, o którym mowa w art. 30a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. – Prawo bankowe ( Tekst jednolity Dz.U. 2002.72.665 z późniejszymi zmianami ),
- bądź wykażą, że są uprawnione do prowadzenia działalności bankowej zgodnie z wymienioną wyżej ustawą Prawo bankowe.
d) w przypadku złożenia oferty przez podmioty występujące wspólnie (konsorcjum), podmioty te są zobowiązane do wskazania pełnomocnika uprawnionego do złożenia oferty oraz podpisania umowy
z Zamawiającym (stosowne pełnomocnictwa należy załączyć), a także złożenia zapewnienia, że za wykonanie umowy będą odpowiadać solidarnie i że przed podpisaniem umowy z Zamawiającym zawrą umowę regulującą ich współpracę; ponadto każdy z podmiotów działających wspólnie obowiązany jest przedstawić dokumenty, o których mowa w pkt. I.6.2 lit. a) i b) oraz g),
e) w celu potwierdzenia potencjału technicznego Wykonawca załączy do oferty oświadczenie – stanowiące załącznik nr 4 do oferty – o spełnianiu niżej wymienionych warunków:
- dostępu do oddziału lub filii banku Wykonawcy w obrębie maksymalnie 1,5 km od głównej siedziby Zamawiającego, znajdującej się w Poznaniu, przy ul. Noskowskiego 12/14,
f) w przypadku jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom zobowiązany jest, zgodnie z art. 36 ust. 4 Pzp, do wskazania w ofercie jaką część zamówienia będą oni wykonywać,
g) pełnomocnictwo osoby podpisującej ofertę, jeśli umocowanie tej osoby (osób) nie wynika z dokumentów określonych w pkt. I.6.2 lit. b) oraz d),
uwaga: dla pełnomocnictwa tego, zgodnie art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225, poz. 1635) nie jest wymagane uiszczenie opłaty.
W celu potwierdzenia spełniania warunków, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia niżej wymienionych oświadczeń i dokumentów:
Kryteria oceny ofert:
Kryteria oceny ofert opisane zostały w pkt 17 SIWZ
Termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert.
Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie przewiduje możliwości przeprowadzenia aukcji elektronicznej .
Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp.
Zamawiający nie przewiduje możliwości ustanowienia dynamicznego systemu zakupów .
Ogłoszenie o zamówieniu publicznym zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 21/12/2009 pod numerem 437402-2009
Ogłoszenie o zamówieniu publicznym zostało przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 31 grudnia 2009
Klauzula informacyjna dla osób ubiegających się o zamówienia publiczne. (pdf)