ZP: PN 334/12 audyt zewnętrzny projektu
Rodzaj zamówienia: usługi
Data wprowadzenia: 22 sierpnia 2012
Kwota przetargu: poniżej kwoty wymienionej w art. 11 ust. 8

 

Instytut Chemii Bioorganicznej PAN
ul.Noskowskiego 12/14, 61-704 Poznań
NIP: 777-00-02-062
REGON: 000849327
tel: (+48 61) 852-25-09
email: zampub@ibch.poznan.pl
(Osoba kontaktowa: Monika Urbańska)

ogłasza

przetarg nieograniczony

na:

Przedmiotem zamówienia jest usługa wykonania audytu zewnętrznego projekt u "Opracowanie innowacyjnej technologii syntezy fragmentów RNA oraz konstrukcji mikromacierzy RNA", nr UDA-POIG.01.03.01-30-045/09-00 (POIG.01.03.01-30-045/09), zwanego dalej audytem projektu.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach programu Innowacyjna Gospodarka, z całościowym budżetem :
około 4.939.800,00 zł, w którym Zamawiający uczestniczy w okresie od 1 września 2009 do 31 grudnia 2013 roku.
Szacowana liczba wniosków o płatność objętych audytem projektu wynosi 39, średnia liczba pozycji we wniosku o płatność wynosi 75 (wyliczona na podstawie poniesionych kosztów do dnia 16.07.2012 r. w całkowitym budżecie projektu przy uwzględnieniu znanej liczby pozycji z wniosków o płatność do dnia 16.07.2012 r.
Audyt Projektu musi:
1) spełniać wymagania szczegółowo określone w dokumentach programowych, m.in.:
a) w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2011 r. w sprawie przeprowadzania audytu zewnętrznego wydatkowania środków finansowych na naukę (Dz.U. 2011r., nr 207, poz.1237) oraz ustawą z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz.U. 2010r., nr 96, poz.615. z późn.zm.)
b) w Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013 z dnia 5 czerwca 2008 roku.
2) zostać przeprowadzony przez Wykonawcę w sposób rzetelny i z należytą starannością, tak aby opinia wystawiona przez Wykonawcę stanowiła potwierdzenie tego, że poniesione przez Zamawiającego koszty można w pełni uznać za dopuszczalne, zgodnie z dokumentami programowymi.

Sprawozdanie z audytu projektu wraz z opinią będące przedmiotem zamówienia powinny być sporządzone i wydane Zamawiającemu w następujący sposób:
1) Sprawozdanie z audytu projektu wraz z opinią, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2011 r. w sprawie przeprowadzania audytu zewnętrznego wydatkowania środków finansowych na naukę (Dz.U. 2011r., nr 207, poz.1237) powinny być sporządzone i wydane Zamawiającemu w trzech egzemplarzach w języku polskim
2) Sprawozdanie z audytu projektu wraz z opinią audytora dla projektu należy oznakować logotypami Unii Europejskiej oraz Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - zgodnie ze wzorem przekazanym przez Zamawiającego.

Uwaga:
Z chwilą przyjęcia ostatecznej wersji sprawozdania i opinii przez Zamawiającego, na Zamawiającego przechodzą - w ramach wynagrodzenia wypłaconego Wykonawcy za sporządzenie sprawozdania z audytu projektu i wydanie opinii - prawa autorskie do sprawozdania i opinii obejmujące m.in. możliwość ich zwielokrotniania bez ograniczeń, publikacji bez ograniczeń (tak w całości, jak i we fragmentach) oraz prawo powoływania się na treści zawarte w opinii we wszelkich publikacjach dotyczących Zamawiającego i bez względu na medium, w którym publikacji dokonano oraz nakład publikacji.
CPV 79.21.20.00-3
Do zakresu przedmiotu zamówienia należy także udzielenie gwarancji i wykonywanie świadczeń wynikających z gwarancji. Szczegółowe wymagania dotyczące gwarancji zostały zawarte w punkcie I.19 SIWZ oraz § 6 projektu umowy, zawartego w części III SIWZ (dalej "projekt umowy").


Wymagany termin wykonania zamówienia: do dnia 26 września 2012 r.

wersja elektroniczna specyfikacji:

Oferty należy składać do dnia: 30 sierpnia 2012 do godz. 10:00 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 16 Bud. C


Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie zamawiającego w dniu: 30 sierpnia 2012 o godz. 10:15 w pokoju nr 17 bud. C


W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający następujące warunki:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

Spełniają warunki udziału w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
b) posiadania wiedzy i doświadczenia:
Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie usługi w zakresie przeprowadzenia audytu zewnętrznego wydatkowania środków finansowych na naukę o łącznej wartości brutto nie mniejszej niż 4.000.000,00 złotych.
Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały należycie wykonane.
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum dwiema osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia posiadającymi doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje zawodowe odpowiednie do zadań, jakie zostaną im powierzone tj.:
- osobami uprawnionymi do badania sprawozdań finansowych na mocy ustawy z dnia 7 maja 2009r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (Dz.U. z 2009r., Nr 77, poz. 649 z późn. zm.) lub posiadają kwalifikacje zawodowe do przeprowadzania audytów, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2009r., Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) oraz spełniającymi warunki zawarte w § 2 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2011 r. w sprawie przeprowadzania audytu zewnętrznego wydatkowania środków finansowych na naukę (Dz.U. 2011r., nr 207, poz.1237), które wykonały minimum 2 usługi audytu zewnętrznego wydatkowania środków finansowych na naukę.
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej

Nie podlegają wykluczeniu z postępowania, na podstawie art. 24 ustawy Pzp.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (art. 26 ust. 2b Pzp).

W celu potwierdzenia spełniania warunków, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia niżej wymienionych oświadczeń i dokumentów:
W celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w punkcie I.5 SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia:
a) wykazu wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usług w zakresie przeprowadzenia audytu zewnętrznego wydatkowania środków finansowych na naukę o łącznej wartości brutto nie mniejszej niż 4.000.000,00 złotych wraz z dokumentami (np. referencje, protokoły odbioru) potwierdzającymi, że usługi te zostały należycie wykonane, wzór wykazu stanowi załącznik nr 2 do oferty.
b) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiot zamówienia i posiadają uprawnienia do badań sprawozdań finansowych zgodnie z ustawą z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym lub posiadać kwalifikacje zawodowe do przeprowadzania audytów, zgodnie z ustawą
z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych, zgodnie z załącznikiem nr 3 do oferty.

W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy
z przyczyn, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia, zgodnie z załącznikiem nr 1 do oferty;
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, które zawarte jest w załączniku nr 1 do oferty;

Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się do przepisów § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U.09.226.1817).Wykonawca zobowiązany jest do złożenia niżej wymienionych oświadczeń i dokumentów, poświadczających, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
Uwaga:
Dokumenty, o których mowa w pkt. I.6.3. powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

W przypadku składania jednej oferty przez podmioty występujące wspólnie (spółka cywilna, konsorcjum) oferta musi spełniać następujące wymagania:
a) w odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, każdy z Wykonawców występujących wspólnie, oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy PZP tzn. zobowiązany jest przedstawić oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt. I.6. ust. 2 lit. a)-b),
b) warunki dotyczące: posiadania wiedzy i doświadczenia, dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a także sytuacji ekonomicznej
i finansowej łącznie muszą spełniać wymagane od Wykonawców warunki,
c) do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający, że za wykonanie umowy wszyscy Wykonawcy będą odpowiadać solidarnie,
d) Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika uprawnionego do złożenia oferty albo do złożenia oferty i zawarcia umowy z Zamawiającym (stosowne dokumenty należy załączyć do oferty),
e) wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych.

W przypadku, jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom zobowiązany jest, zgodnie z art. 36 ust. 4 ustawy Pzp, do wskazania w ofercie, jaką część zamówienia będą oni wykonywać.

W przypadku, gdy dokumenty o których mowa w punkcie I.6 ust. od 1 do 5 lit. SIWZ złożone będą przez osobę, której umocowanie nie wynika z oświadczenia i dokumentów określonych w pkt. I.6.2 lit. b) do oferty należy załączyć pełnomocnictwo, w oryginale lub notarialnie poświadczonym odpisie, osoby podpisującej ofertę.

Dokumenty fakultatywne:
W celu usprawnienia przeprowadzenia postępowania Zamawiający oczekuje fakultatywnie od Wykonawcy dołączenia do oferty następujących dokumentów:
- zaparafowanego projektu umowy, zawartego w III części SIWZ.
- informacja o osobie/osobach odpowiedzialnych za realizację Przedmiotu umowy, wzór stanowi załącznik nr 4 do oferty

Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu
o informację zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w punkcie I .6 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił.

Dokumenty, o których mowa w punkcie I.6 SIWZ, z zastrzeżeniem postanowień pkt. I.6.6 SIWZ, należy złożyć w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do złożenia oferty. Za zgodność z oryginałem powinna być potwierdzona każda strona kserokopii zawierająca jakąkolwiek treść.

Kryteria oceny ofert:
waga cena 100

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert.

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje możliwości przeprowadzenia aukcji elektronicznej .

Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej.

Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp.

Zamawiający nie przewiduje możliwości ustanowienia dynamicznego systemu zakupów .


Ogłoszenie o zamówieniu publicznym zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 22/08/2012 pod numerem 310776 - 2012


Klauzula informacyjna dla osób ubiegających się o zamówienia publiczne. (pdf)