ZP: PN 382/14 system zabezpieczeń II
Rodzaj zamówienia: dostawa
Data wprowadzenia: 02 października 2014
Kwota przetargu: poniżej kwoty wymienionej w art. 11 ust. 8

 

Instytut Chemii Bioorganicznej PAN
ul.Noskowskiego 12/14, 61-704 Poznań
NIP: 777-00-02-062
REGON: 000849327

ogłasza

przetarg nieograniczony

na:

Przedmiotem zamówienia jest dostosowanie systemów zabezpieczających (urządzeń i oprogramowania) do aktualnych potrzeb Instytutu Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk w Poznaniu przy ul. Noskowskiego 12/14, poprzez dostawę, instalację i uruchomienie systemu kontroli dostępu (SKD), zawierającego również system identyfikacji pracowników; systemu alarmowego, zwanego w dalszej części SIWZ i Projekcie Technicznym Wykonawczym systemem sygnalizacji włamania i napadu (SSWIN); systemu monitorowania wizyjnego, zwanego w dalszej części SIWZ i Projekcie Technicznym Wykonawczym systemem dozoru telewizyjnego (SDTV).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Projekt Techniczny Wykonawczy Systemu sygnalizacji włamania i napadu oraz kontroli dostępu i Systemu dozoru telewizyjnego nazywany dalej Projektem Technicznym Wykonawczym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ i Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Systemu sygnalizacji włamania i napadu oraz kontroli dostępu i Systemu dozoru telewizyjnego zawarta w części IV SIWZ, nazywana dalej STWIOR lub Specyfikacją techniczną, zwane również w treści SIWZ łącznie dokumentacją techniczną.
Uwaga: Postępowanie przetargowe obejmuje wyłącznie ETAP I realizacji Projektu Technicznego Wykonawczego, natomiast Projekt Techniczny Wykonawczy obejmuje całość prac koniecznych do dostosowania systemów zabezpieczających do aktualnych potrzeb Zamawiającego. Załączony do projektu przedmiar robót obejmuje wyłącznie prace wykonywane w I ETAPIE.
Do zakresu przedmiotu zamówienia należy także:
1 dostarczenie, w przypadku dostawy oprogramowania na ilość używanych jednocześnie licencji oprogramowania, oprogramowania zawierającego minimum 5 takich licencji.
2 dostosowanie użytkowanych obecnie przez pracowników Zamawiającego breloków zbliżeniowych do wykorzystywania, w łatwy sposób w nowym systemie, przy czym programowanie breloka dla dostępu do poszczególnych stref musi następować poprzez podanie jedynie jego identyfikatora numerycznego (1-5 cyfr) za pomocą klawiatury SSWiN/KD lub przy pomocy załączonego oprogramowania.
3 dostosowanie dostarczonych przez Wykonawcę kart zbliżeniowych do użytkowania również w istniejących już u Zamawiającego systemach kontroli dostępu, przy czym programowanie karty dla dostępu w poszczególnych systemach musi odbywać się w identyczny sposób, co programowanie obecnie użytkowanych breloków dostępowych, czyli przez podanie jedynie numeru karty (1-5 cyfr). Wymagane jest aby tzw. Site Code dostarczonych kart miał numer 210.
4 udzielenie gwarancji i świadczenie w okresie gwarancji usług serwisu gwarancyjnego oraz dokonywanie konserwacji systemów zabezpieczających Zamawiającego, o których mowa powyżej. Szczegółowe wymagania dotyczące gwarancji, serwisu gwarancyjnego i konserwacji systemów zabezpieczenia technicznego Zamawiającego zostały zawarte w pkt. 19 SIWZ;
5 Przeprowadzenie przez Wykonawcę w siedzibie Zamawiającego, dla wybranych pracowników Zamawiającego, po dokonaniu przez Zamawiającego odbioru technicznego Przedmiotu Zamówienia, co najmniej dwóch dwugodzinnych szkoleń dotyczących działania systemów zabezpieczających Zamawiającego, o których mowa powyżej, z zastrzeżeniem, że pierwsze szkolenie zostanie przeprowadzone w terminie 3 dni od daty odbioru technicznego Przedmiotu zamówienia a drugie w terminie wskazanym przez Zamawiającego, jednakże nie później niż przed odbiorem końcowym Przedmiotu zamówienia.
Warunki prowadzenia robót:
Prace prowadzone przez Wykonawcę nie mogą utrudniać Zamawiającemu użytkowania obiektu, zgodnie
z przeznaczeniem, a wykonywane roboty w szczególności nie mogą zakłócać toku pracy i ruchu w sposób inny niż będący zwykłym następstwem zakłóceń wynikających z zakresu i technologii prowadzonych robót. Wykonawca jest obowiązany tak przygotować i ustalić front robót oraz zastosować taką technologię, która
w możliwie najmniejszym stopniu zakłóci działalność Zamawiającego oraz wykonywać głośne, hałaśliwe prace po godzinie 16:00.
UWAGA W budynku B- obowiązuje zakaz prowadzenia prac hałaśliwych i uciążliwych w czasie trwania konferencji - o planowanych terminach konferencji Zamawiający, poprzez Głównego Inżyniera ICHB PAN p. Krzysztofa Bąka będzie informował Wykonawcę z tygodniowym wyprzedzeniem. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej obiektu, na którym ma zostać wykonany Przedmiot zamówienia i jego otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej przedmiotowego obiektu ponosi Wykonawca.
Kalkulację ceny ryczałtowej należy przygotować w oparciu o Projekt Techniczny Wykonawczy
i przedmiar robót, mając na uwadze fakt, że załączony przedmiar obejmuje wyłącznie prace wykonywane w I ETAPIE i stanowi jedynie materiał pomocniczy - informacyjny.
Zasady wykonania robót związanych z Przedmiotem zamówienia:
Zasady wykonywania robót zostały określone w IV części siwz
Zasady odbioru Przedmiotu zamówienia :
Zamawiający dokona dwóch odbiorów Przedmiotu zamówienia:
1. odbioru technicznego,
2. odbioru końcowego
a) Odbiór techniczny Przedmiotu zamówienia odbędzie się po zakończeniu jego realizacji, tj. dostawie, zainstalowaniu i uruchomieniu Przedmiotu zamówienia, nie później niż do dnia 12 grudnia 2014 r. poprzez podpisanie przez Zamawiającego protokołu odbioru technicznego Przedmiotu zamówienia.
W trakcie odbioru technicznego Zamawiający będzie sprawdził czy prace zostały wykonane zgodnie
z dokumentacją techniczną załączoną do niniejszego SIWZ i czy systemy, o których mowa w STWIOR pracują poprawnie, w szczególności czy:
- wszystkie czujki są sprawne,
- informacje przekazywane przez centralę alarmową są poprawne i odpowiadają stanowi rzeczywistemu,
- układy kontroli dostępu na poszczególnych przejściach reagują poprawnie na zbliżenie karty uprawnionej i nieuprawnionej,
- wszystkie informacje wysyłane do stacji odbiorczej w agencji prowadzącej monitorowanie obiektu są prawidłowe i są zrozumiałe,
- wszystkie funkcje pomocnicze wykonywane przez system są realizowane - wysterowywanie odpowiednich wyjść przeznaczonych do współpracy z innymi systemami
Nadto Zamawiający sprawdzi czy instrukcje obsługi oraz książki eksploatacji systemów zostały dostarczone przez Wykonawcę.
b) Przed odbiorem technicznym Przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć:
1. spis wyposażenia poszczególnych systemów wraz z podaniem numerów seryjnych lub innych symboli identyfikacyjnych dostarczonych urządzeń wraz ze wskazaniem miejsca ich montażu,
2. instrukcje obsługi poszczególnych systemów,
3. oprogramowanie zarządzające centralą SSWiN/KD i umożliwiające pełne zarządzanie użytkownikami, ich uprawnieniami oraz kartami dostępowymi, działające poprawnie na platformie systemów z rodziny Microsoft Windows w wersjach co najmniej Windows 7. Konieczne jest dostarczenie minimum dwóch kabli do podłączenia komputera do centrali kontroli dostępu w celu zarządzania nią,
4. protokół pomiarów elektrycznych, o których mowa w STWIOR, dokonany przez osobę posiadającą przewidziane przepisami prawa uprawnienia do dokonania przedmiotowych pomiarów.
Odbiór końcowy Przedmiotu zamówienia odbędzie się po wstępnym okresie pracy systemów, o których mowa w STWIOR - nie później niż do dnia 28 lutego 2015 r., poprzez podpisanie przez Zamawiającego końcowego protokołu odbioru Przedmiotu zamówienia.
Podczas tego okresu pracy przedmiotowych systemów Zamawiający będzie obserwował jaka jest stabilność systemów w normalnych warunkach pracy a wyniki wpisywane będą do książki eksploatacji.
W trakcie odbioru końcowego Zamawiający będzie sprawdził czy prace zostały wykonane zgodnie
z dokumentacją techniczną i czy systemy, o których mowa w STWIOR pracują poprawnie w szczególności czy:
- wszystkie czujki są sprawne,
- informacje przekazywane przez centralę alarmową są poprawne i odpowiadają stanowi rzeczywistemu,
- układy kontroli dostępu na poszczególnych przejściach reagują poprawnie na zbliżenie karty uprawnionej i nieuprawnionej,
- wszystkie informacje wysyłane do stacji odbiorczej w agencji prowadzącej monitorowanie obiektu są prawidłowe i są zrozumiałe,
- wszystkie funkcje pomocnicze wykonywane przez system są realizowane - wysterowywanie odpowiednich wyjść przeznaczonych do współpracy z innymi systemami.
Pozostałe zasady odbioru Przedmiotu zamówienia zostały określone w IV części STWIOR.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie-należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe i jakościowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych.


Wymagany termin wykonania zamówienia: Przedmiot zamówienia musi być zrealizowany, tj. dostarczony, zainstalowany i uruchomiony w terminie maksymalnie do dnia 15 grudnia 2014 r.Przedmiot zamówienia, uważa się za wykonany po podpisaniu przez Zamawiającego protokołu odbioru technicznego. Przedmiotu zamówienia oraz po wstępnym kilku tygodniowym okresie pracy dostarczonych systemów, protokołu odbioru końcowego Przedmiotu zamówienia - nie później niż do dnia 28.02.2015 r.

wersja elektroniczna specyfikacji:

Oferty należy składać do dnia: 14 października 2014 do godz. 10:00 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr 16 bud. C

zmiany w terminie składania ofert

  • zmiana dotyczy:
    • nowy termin składania ofert: 14 października 2014 10:00 (poprzedni termin: 10 października 2014 10:00)
    • opis zmian: było 10.10.2014

Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie zamawiającego w dniu: 14 października 2014 o godz. 10:15 w pokoju nr 17 bud. C

zmiany w terminie otwarcia ofert

  • nowy termin otwarcia ofert: 14 października 2014 10:15 (poprzedni termin: 10 października 2014 10:15)

W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy spełniający następujące warunki:
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:
Spełniają warunki udziału w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku:
Zamawiający nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
2) posiadania wiedzy i doświadczenia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku:
Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej trzy dostawy wraz z instalacją systemu SKD i/lub systemu SSWiN i/lub systemu SDTV o wartości nie mniejszej niż 50.000,00 zł brutto każda.
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku
Zamawiający nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
4) znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku
Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że posiada polisę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z Przedmiotem zamówienia, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę równą co najmniej 250 000,00 zł.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców zobowiązany jest spełniać ten warunek samodzielnie.
Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu
o informacja zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w punkcie I .6 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił.

W celu potwierdzenia spełniania warunków, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia niżej wymienionych oświadczeń i dokumentów:
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w punkcie I.5 SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia niżej wymienionych oświadczeń i dokumentów, tj.:
a) oświadczenie Wykonawcy, że spełnia warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z załącznikiem nr 2 do oferty;
b) wykaz wykonanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, 3 dostaw wraz z instalacją systemu SKD i/lub systemu SSWiN i/lub systemu SDTV, o wartości nie mniejszej niż 50.000,00 zł brutto każda, z podaniem przedmiotu, daty wykonania i odbiorcy, oraz załączeniem dokumentu (np. referencje, protokół odbioru) potwierdzającego, że ta dostawa została wykonana lub jest wykonywana należycie. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do oferty.
c) opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ubezpieczenie musi opiewać na kwotę nie niższą niż 250 000,00 zł.
Jeżeli kwota ubezpieczenia opiewać będzie na inną walutę niż PLN wówczas Zamawiający, dla celów ustalenia czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, przeliczy ją na PLN według średniego kursu NBP z dnia złożenia oferty.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku.
W przypadku dwóch lub więcej przedsiębiorców (Wykonawców) składających wspólną ofertę (ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia) oświadczenie, o którym mowa w pkt. 6.1.a) składa każdy z Wykonawców. Odnośnie wykazu, o których mowa w pkt. 6.1.b) Wykonawcy ci mogą złożyć dokumenty, z których będzie wynikało, że łącznie spełniają dany warunek. Wystarczające jest także ich złożenie przez jednego z Wykonawców, jeżeli samodzielnie spełnia warunek.
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielnie zamówienia z przyczyn, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust 1 ustawy Pzp, zgodnie z załącznikiem nr 2 do oferty;
b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
c) listę podmiotów należących do grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust. 2 pkt.5 ustawy Pzp albo informację o tym, że nie należy do tej grupy kapitałowej - treść stosownego oświadczenia znajduje się w załączniku nr 3 do oferty..
W przypadku dwóch lub więcej przedsiębiorców (Wykonawców) składających wspólną ofertę (ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia), każdy z Wykonawców zobowiązany jest do załączenia dokumentów, o których mowa w pkt. I.6.2.
Dokumenty, o których mowa w pkt. I.6.2. muszą być wystawione zgodnie z terminami określonymi powyżej, przy czym ważny będzie również dokument wystawiony w okresie wcześniejszym, jeżeli zostanie potwierdzony przez organ wydający w wymaganym terminie.
W przypadku Wykonawcy, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się przepisy § 4 ust.1 pkt.1 i ust.2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013r., poz.231), Wykonawca zobowiązany jest do złożenia niżej wymienionych oświadczeń i dokumentów, potwierdzających odpowiednio, iż:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniami na język polski, poświadczonym co najmniej przez Wykonawcę.
W przypadku składania jednej oferty przez podmioty występujące wspólnie (spółka cywilna, konsorcjum) oferta musi spełniać następujące wymagania:
a) w odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, każdy z Wykonawców występujących wspólnie, oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp tzn. zobowiązany jest przedstawić oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt. I.6.2, z zastrzeżeniem pkt 1.6.3.
b) warunki dotyczące: posiadania wiedzy i doświadczenia, dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia łącznie muszą spełniać wymagane od Wykonawców warunki,
c) do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający, że za wykonanie umowy wszyscy Wykonawcy będą odpowiadać solidarnie,
d) wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika uprawnionego do złożenia oferty albo do złożenia oferty i zawarcia umowy z Zamawiającym (stosowne dokumenty należy załączyć do oferty),
e) wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych.
Dopuszcza się składanie jednej oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców, pod warunkiem, że taka oferta będzie spełniać następujące wymagania:
a) Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała do wspólnej odpowiedzialności wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.
b) Wykonawcy występujący wspólnie muszą upoważnić jednego spośród siebie, jako reprezentanta pozostałych, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez uprawnionych przedstawicieli wszystkich pozostałych Wykonawców.
Pełnomocnictwo należy załączyć w oryginale lub notarialnie poświadczonym odpisie.
c) Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z Wykonawcą występującym, jako reprezentant pozostałych.
d) Wypełniając formularz ofertowy, oświadczenie jak również inne dokumenty powołujące się na Wykonawcę, w miejscu "np. nazwa i adres Wykonawcy" należy wpisać dane dotyczące wszystkich Wykonawców, a nie tylko ustanowionego reprezentanta.
e) Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego zostanie wybrana, Zamawiający przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, zażąda umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
f) Spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz wykazanie nie podleganiu wykluczeniu przez Wykonawców ubiegających się łącznie o udzielnie zamówienia opisane zostało w pkt. I.6.1. oraz w pkt.I.6.2. z zastrzeżeniem pkt 1.6.3.
W przypadku, gdy dokumenty o których mowa w punkcie I.6. ust. od 1. do 5. SIWZ złożone będą przez osobę, której umocowanie nie wynika z oświadczenia i dokumentów określonych w pkt. I.6.2. pkt. b) do oferty należy załączyć pełnomocnictwo, w oryginale lub notarialnie poświadczonym odpisie, osoby podpisującej ofertę.
Pozostałe dokumenty:
W celu usprawnienia przeprowadzenia postępowania Zamawiający oczekuje fakultatywnie od Wykonawcy dołączenia do oferty następujących dokumentów:
- zaparafowanego projektu umowy, zawartego w III części SIWZ,
- kosztorysu ofertowego, zgodnego z przedmiarem robót - załącznik nr 5 do oferty, który ma dla Zamawiającego charakter wyłącznie rozliczeniowy i informacyjny i nie stanowi podstawy do oceny całej oferty.

Kryteria oceny ofert:
cena waga 100

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert.

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje możliwości przeprowadzenia aukcji elektronicznej .

Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej.

Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp.

Zamawiający nie przewiduje możliwości ustanowienia dynamicznego systemu zakupów .


Ogłoszenie o zamówieniu publicznym zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 02/10/2014 pod numerem 326516 - 2014


Klauzula informacyjna dla osób ubiegających się o zamówienia publiczne. (pdf)