Efektem tej rezydencji pod tytułem „Immersive Minimalism” była produkcja 10-minutowego filmu cyfrowego „Always Dead and Alive” w rozdzielczości 8K i 4K z dźwiękiem przestrzennym 5.1. Projekt bada sposoby percepcji poprzez tworzenie minimalistycznych scenariuszy wideo, które stanowią wyzwanie dla naszej świadomości czasu i przestrzeni. Poprzez zaadaptowanie koncepcji automatów komórkowych, zbioru zasad często używanych do symulacji wzorców w przyrodzie i zachowań fizycznych, zespół połączył badania nad ewolucją wzorców w przyrodzie i samoorganizacji form z generatywnym wideo. Zaskakująco złożone zachowania pojawiają się, gdy wszystkie 33 miliony pikseli na ekranie stają się żywe jako indywidualne czynniki oddziałujące w ramach ustalonej sieci.
Rezydencja, na którą składało się kilka wizyt Theresy Schubert w siedzibie PCSS przy współpracy z Działem Nowych Mediów, dała artystce możliwości przyjrzenia się z bliska działaniu najnowszej infrastruktury sieciowej. Schubert, zafascynowana specyficzną atmosferą i przestrzenią serwerowni poznańskiego Centrum, opracowała dodatkowo koncepcję filmu o roboczym tytule „Cave” (jaskinia), zestawiając obrazy sal superkomputerowych w CBPIO z organicznym lasem jako superorganizmem, na podstawie wizualnych metafor sieci komputerowych. W materiale wykorzystano najnowsze technologie skanowania laserowego 3D i komputerowej grafiki oraz zdjęcia wysokiej jakości w rozdzielczości 8K i 4K.
Pierwsze rezultaty fascynacji artystki najnowszymi technologiami zobaczyć można na Jej profilu na Instagramie.