ZP: PN 505/2020 sprzęt komputerowy III |
Rodzaj zamówienia: dostawa |
Data wprowadzenia: 27 października 2020 |
Kwota przetargu: powyżej kwoty wymienionej w art. 11 ust. 8 |
Instytut Chemii Bioorganicznej PAN
ul.Noskowskiego 12/14, 61-704 Poznań
NIP: 777-00-02-062
REGON: 000849327
ogłasza
przetarg nieograniczony
na:
Krótki opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa do siedziby Zamawiającego sprzętu komputerowego wraz z towarzyszącym mu oprogramowaniem, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego określonymi w Specyfikacji Technicznej przedmiotu zamówienia zawartej w części IV SIWZ (dalej "specyfikacja techniczna").
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiot zamówienia musi być dostarczony wraz z instrukcjami obsługi, sterownikami, okablowaniem oraz towarzyszącym oprogramowaniem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania (uzyskania pełnej funkcjonalności wskazanej w specyfikacji technicznej).
Dostarczony przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowy, tzn. nieużywany przed dniem dostarczenia a w przypadku sprzętu - z wyłączeniem używania niezbędnego dla przeprowadzenia testu ich poprawnej pracy.
Oferowany sprzęt w dniu sporządzenia oferty nie może być przewidziany przez producenta do wycofania z produkcji lub sprzedaży.
Dostarczony sprzęt musi pochodzić z oficjalnych kanałów dystrybucyjnych producenta obejmujących również rynek Unii Europejskiej, zapewniających w szczególności realizację uprawnień gwarancyjnych.
Dostarczony sprzęt wymagający zasilania z sieci energetycznej powinien być wyposażony w odpowiednią liczbę kabli zasilających pozwalających na podłączenie go do standardowych gniazdek zasilających chyba, że w specyfikacji technicznej zaznaczono inaczej.
Zaoferowany sprzęt musi spełniać wymagania opisane w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 106/2008 z dnia 15 stycznia 2008 r. w sprawie wspólnotowego programu znakowania efektywności energetycznej urządzeń biurowych (Wersja przekształcona)(Dziennik Urzędowy UE z dnia 13 lutego 2008 r. L 39/1).
Do zakresu przedmiotu zamówienia należy także udzielenie gwarancji i wykonywanie świadczeń wynikających z gwarancji. Szczegółowe wymagania dotyczące gwarancji zostały zawarte w niniejszej SIWZ.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SIWZ.
CPV 30200000
Informacja o finansowaniu
Część nr 5,6,7,8 zamówienia dotyczy realizacji prac w ramach Projektu RPWP.02.01.01-30-0001/20-00 z dnia 30.09.2020 r. pt."REGIONAL COVID-HUB"
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020
Część nr 10,11,12,13,14,15 zamówienia dotyczy realizacji prac w ramach Projektu POIR.04.02.00‐30‐A004/16‐00 z dnia 22.12.2016 r. pt."ECBiG - Europejskie Centrum Bioinformatyki i Genomiki".
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020
Wymagany termin wykonania zamówienia: Maksynalnie 9 dni od daty zawarcia umowy przez Strony, jednak nie później niż do 21 grudnia 2020 r.
wersja elektroniczna specyfikacji:
Oferty należy składać do dnia: 27 listopada 2020 do godz. 09:00 w siedzibie zamawiającego w pokoju nr https://miniportal.uzp.gov.pl/
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie zamawiającego w dniu: 27 listopada 2020 o godz. 12:00 w pokoju nr 105 w bud. B
Warunki udziału w postępowaniu, opis sposobu dokonania oceny
spełnienia tych warunków oraz podstawy wykluczenia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
c) zdolności technicznej lub zawodowej,
- określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ.
Określenie warunków udziału w postępowaniu
1. Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 5.1.2) lit. a) SIWZ.
2. Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 5.1.2) lit. b) SIWZ.
3. Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał następujące dostawy:
1) dla części nr 1 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 20 000,00 złotych brutto;
2) dla części nr 2 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 2 000,00 złotych brutto;
3) dla części nr 3 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 800,00 złotych brutto;
4) dla części nr 4 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 3 500,00 złotych brutto;
5) dla części nr 5 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 6 000,00 złotych brutto.
6) dla części nr 6 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 12 000,00 złotych brutto.
7) dla części nr 7 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 12 000,00 złotych brutto.
8) dla części nr 8 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 12 000,00 złotych brutto.
9) dla części nr 9 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 800,00 złotych brutto;
10) dla części nr 10 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 12 000,00 złotych brutto;
11) dla części nr 11 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 12 000,00 złotych brutto;
12) dla części nr 12 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 24 000,00 złotych brutto;
13) dla części nr 13 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 6 000,00 złotych brutto.
14) dla części nr 14 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 6 000,00 złotych brutto.
15) dla części nr 15 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 800,00 złotych brutto.
16) dla części nr 16 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 800,00 złotych brutto.
17) dla części nr 17 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 800,00 złotych brutto.
18) dla części nr 18 - przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż 1 500,00 złotych brutto.
19)
Uwaga:
1. W przypadku posługiwania się przez Wykonawcę doświadczeniem realizowanym w ramach konsorcjum (podmiotów ubiegających się wspólnie o zamówienie) doświadczenie konsorcjanta to wyłącznie zakres faktycznie zrealizowanych przez niego prac. Jeżeli pojedynczy członek konsorcjum chciałby powołać się na doświadczenie całego konsorcjum to powinien skorzystać ze wsparcia pozostałych jego członków w trybie art. 22a ustawy PZP.
2. W przypadku składania ofert na więcej niż jedną część warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej będzie spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że wykonał przynajmniej jedną dostawę sprzętu komputerowego o wartości nie mniejszej niż suma kwot wymaganych dla poszczególnych części, na które składa ofertę.
W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z prowadzonego postępowania.
Warunki udziału określone w pkt 5.2 SIWZ powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z zastrzeżeniem, że warunek udziału, o którym mowa w pkt 5.2 ppkt 3 SIWZ musi spełnić co najmniej jeden z tych Wykonawców.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Pzp w zakresie określonym w pkt I.5.8 SIWZ. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w pkt I.5.4 SIWZ, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe o których mowa w pkt I.5.2.3) SIWZ.
Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt I 6.1 oraz 6.3 od 1-7 i pkt I.6.5 - w zakresie udostępnianego zasobu, jeśli dotyczy.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 Pzp, art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 Pzp.
Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13-14, 16-20 lub art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Regulacji, o której mowa w zdaniu pierwszym nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
Warunki udziału w postępowaniu dotyczące Wykonawców zagranicznych zostały opisane w SIWZ.
Szczegóły dotyczące możliwości zmian umowy znajdują siew pkt I.17 SIWZ.
Sposób porozumiewania się z Zamawiającym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej z wykorzystaniem MiniPortalu oraz przy użyciu poczty elektronicznej znajduje się w pkt I.9.SIWZ.
Sposób przygotowania oferty znajduje się w pkt I.9 SIWZ.
Wykaz oświadczeń lub dokumentów,
potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu
oraz brak podstaw wykluczenia:
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w pkt I 5.1 oraz w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt I. 5.2. Wykonawca będzie obowiązany przedstawić Zamawiającemu następujące oświadczenia i dokumenty (w terminach wskazanych w niniejszej SIWZ):
- oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w niniejszej SIWZ i braku podstaw do wykluczenia, złożone na formularzu Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (dalej: "JEDZ"), którego wzór określa Rozporządzenie Wykonawcze Komisji (UE) 2016/7 z dnia 5 stycznia 2016 r. ustanawiające standardowy formularz jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (Dz. Urz. UE seria L 2016 r. Nr 3, s. 16).
JEDZ należy złożyć wraz z ofertą. JEDZ Wykonawca sporządza pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym), zgodnie z zasadami opisanymi w SIWZ.
6.2 W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda od Wykonawcy wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Przez zamówienie wykonane należy rozumieć:
a) zamówienia rozpoczęte i zakończone w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie)
b) zamówienia zakończone w ww. okresie, których rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej niż w ww. okresie.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego dokumentów, o których mowa powyżej, Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innych odpowiednich dokumentów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej.
6.3 W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego w zakresie określonym w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w zakresie określonym w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp, albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy Pzp (załączyć dokument do oferty bądź w przypadku możliwości pobrania z ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych wskazania źródła);
5) oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo -w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumenty potwierdzające dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności (w odniesieniu do przesłanki wykluczenia opisanej w art. 24 ust. 1 pkt 15 Pzp);
6) oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne (w odniesieniu do przesłanki wykluczenia opisanej w art. 24 ust. 1 pkt 22 ustawy Pzp;
7) oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych;
Dokumenty wskazane w pkt I. 6.2. oraz I.6.3. pkt 1 -7 Wykonawca będzie zobowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 10 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy po otwarciu ofert. Dokumenty wskazane w pkt I. 6.2. oraz I.6.3. pkt 1 -7 powinny być aktualne na dzień ich złożenia wyznaczony przez Zamawiającego.
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp Wykonawca będzie zobowiązany złożyć oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
Pełen opis znajduje się w SIWZ.
Zamawiający nie przewiduje Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp.
Kryteria oceny ofert:
Kryterium dla części od 1 do 18
Cena - waga 60
Termin dostarczenia - waga 30
Czas reakcji na zgłoszenie awarii- waga 10
Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 2 903,00 PLN w przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę na wszystkie części zamówienia. Gdy oferta składana jest tylko na jedną z części, wówczas Wykonawca wnosi wadium za tą część, na którą składana jest oferta. Wadium dla poszczególnych części wynosi: Część 1 - 418 PLN Część 2 - 50 PLN Część 3 - 18 PLN Część 4 - 71 PLN Część 5 - 250 PLN Część 6 - 250 PLN Część 7 - 250 PLN Część 8 - 244 PLN Część 9 - 17 PLN Część 10 - 250 PLN Część 11 - 250 PLN Część 12 - 500 PLN Część 13 - 125 PLN Część 14 - 125 PLN Część 15 - 17 PLN Część 16 - 17 PLN Część 17 - 17 PLN Część 18 - 34 PLN Szczegóły dotyczące wadium znajdują się w pkt I.7 SIWZ zł
Termin związania ofertą wynosi 60 dni od dnia upływu terminu składania ofert.
Dopuszcza się składanie ofert częściowych:
Zamówienie zostało podzielone na 18 części.
Część 1 - komputer obliczeniowy
Część 2 - drukarka laserowa
Część 3 - dysk przenośny z obudową
Część 4 - serwer plików
Część 5 - zestawy komputerowe
Część 6 - zestaw komputerowy
Część 7 - zestaw komputerowy
Część 8 - laptop
Część 9 - dysk
Część 10 - stacja robocza
Część 11- stacja robocza
Część 12 - stacja robocza
Część 13 - stacja robocza
Część 14 - stacja robocza
Część 15 - dysk
Część 16 - dysk
Część 17 - dysk
Część 18 - dyski
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie przewiduje możliwości przeprowadzenia aukcji elektronicznej .
Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp.
Zamawiający nie przewiduje możliwości ustanowienia dynamicznego systemu zakupów .
Ogłoszenie o zamówieniu publicznym zostało zamieszczone w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 27/10/2020 pod numerem 2020/S 209-509893
Klauzula informacyjna dla osób ubiegających się o zamówienia publiczne. (pdf)